روح الله بابایی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه سالانه نزدیک به 30 هزار نفر در تصادفات کشته می شدند که در حال حاضر این میزان به زیر 20 هزار نفر رسیده است، گفت: کاهش 10 هزار نفری کشته های ناشی از تصادفات طی سال های اخیر با توجه به افزایش تعداد خودروها، ناایمن بودن برخی خودروها و جاده ها مایه خرسندی است؛ البته کشته شدن 20 هزار نفر در سال نیز بسیار زیاد بوده و نیاز است برای کاهش فوتی ها تدابیر ویژه اتخاذ شود.
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: عوامل انسانی مهمترین عامل بروز تصادفات رانندگی است متاسفانه برخی رانندگان با بی توجهی نسبت به قوانین و علائم رانندگی جان خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهند در حالی که عوامل انسانی قابل پیشگیری بوده و رعایت قوانین از سوی رانندگان منجر به کاهش تصادفات و فوتی ها می شود.
بابایی صالح با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش همگانی راهکاری موثر در کاهش تصادفات رانندگی است، تصریح کرد: استانداردسازی خودروها و بهبود وضعیت جاده های برون شهری و آسفالت جاده ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه خودروهای تولید داخل باید استانداردهای بین المللی را دارا باشند، گفت: باید از تولید خودروهای بی کیفیت در کشور و تردد خودروهای فرسوده در جاده ها جلوگیری کرد زیرا خودروهای بی کیفیت و فرسوده نقش زیادی در حوادث رانندگی دارند.
نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، با بیان اینکه اقدامات در جهت کاهش سوانح رانندگی نباید شعاری باشد، گفت: توسعه نیافتگی شبکه ریلی نیز نقش موثری در افزایش کشته های ناشی از تصادفات دارد؛ متاسفانه جاده های کشور ظرفیت تردد خودروها را ندارند بنابراین می طلبد وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به توسعه وگسترش شبکه ریلی اقدام کند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع اگر نوسازی خودروهای فرسوده، تولید خودروهای باکیفیت، بهبود وضعیت جاده ها، فرهنگ سازی و آموزش همگانی و توسعه شبکه ریلی در دستور کار قرار گیرد کشته های ناشی از سوانح جاده ای به کمتر از یک سوم کاهش خواهد یافت./
پایان پیام