سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است از آنجا که تشکیلات اداری آموزش و پرورش با تعداد دانش‎آموزان همخوانی ندارد کوچکسازی این وزارتخانه و تفویض اختیارات به مدارس ضروری است.

همخوانی تشکیلات اداری آموزش و پرورش با تعداد دانش‎آموزان نیازمند کوچکسازی است

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم تغییر تعداد پرسنل آموزش و پرورش با وجود کاهش دانش‌آموزان از ابتدای انقلاب تاکنون، گفت: اگرچه تشکیلات آموزش و پرورش گسترده‌تر از تعداد دانش‌آموزان است اما این وزارتخانه معلمان را تک تک به خدمت دانش‌آموزان نمی‌فرستد که با کم شدن تعداد آن‌ها انتظار کاهش معلمان و پرسنل را داشت، درواقع ممکن است یک کلاس تنها دو دانش‌آموز داشته باشد اما معلم باز هم باید به این کلاس برود، بنابراین عملا کلاس درسی کاهش پیدا نکرده و فقط تراکم دانش‌آموزان در داخل کلاس‌ها کم شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: از آنجا که تشکیلات اداری آموزش و پرورش با تعداد دانشآموزان همخوانی ندارد لذا کوچکسازی وزارت آموزش و پرورش، تشکیلات اداری آن و تفویض اختیارات به مدارس ضروری است چراکه اکنون مدیران مدرسه نمی‌توانند معلمان خود را انتخاب کنند و برای انجام هر کار کوچکی باید تابع دستورالعمل و نامه‌نگاری باشند که این مسئله به معنای گستردگی تشکیلات اداری در این وزارتخانه است.

وی با تاکید بر اینکه با کوچک سازی، تفویض اختیار و تمرکززدایی بخشی از مشکل آموزش و پرورش در این زمینه حل خواهد شد، توضیح داد: همچنین ساماندهی نیروها با بکارگیری رشته‌های تحصیلی‌ مازاد در بدنه اداری و استفاده از رشته‌های مورد نیاز در جایگاه معلمی به جای بخش اداری، امکان‌پذیر خواهد شد.  

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه لزومی بر به کارگیری سرباز معلم‌ها در سطح وزارتخانه‌ای نیست و این مسئله باید به استان‌ها واگذار شود، گفت: متمرکز کردن این کار خود سبب خواهد شد نیروی بیشتری برای ساماندهی امور به کار گرفته شوند در حالی که استانی کردن برخی از امورات می‌تواند به کوچک‌سازی آموزش و پرورش کمک کند./

پایان پیام  

برچسب‌ها