عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تعیین نشدن دروس نهایی سال دوازدهم با گذشت سالها از از زمان تغییر نظام آموزشی نشان دهنده‌ بی‌تدبیری است.

تعلل چندین ساله در تعیین دروس نهایی سال دوازدهم نشانه‌ بی‌تدبیری است

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تغییر در نظام آموزشی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ایجاد بسترهای لازم نیاز دارد که برخی از آنان تاکنون ایجاد شده و برخی دیگر  بدون رسیدگی رها شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام آموزشی متولی تربیت نسل آینده کشور است به همین دلیل برای ایجاد تغییرات در این نظام باید کارشناسی‌های دقیقی صورت گیرد سپس تصمیمات درست و بجا گرفته شود.

وی بیان کرد: در سالی که نظام 6.3.3 در مدارس اجرایی شد معلم موردنیاز برای پایه ششم تربیت نشده بودند و روش‌های آموزش و کتاب‌های درسی متناسب با نیاز دانش‌آموزان نبود؛ آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای این نظام را نداشت.

عباسی با بیان اینکه مقرر شده بود این کاستی‌ها در طول زمان ترمیم شود و زیرساخت‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش اراده و عزم جدی برای ایجاد بسترهای موردنیاز برای اجرای سند تحول بنیادین و برخی تغییرات را نداشت به همین دلیل فراهم کردن زیرساخت‌ها با کندی همراه است.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پیش از آنکه تغییری در نظام آموزشی ایجاد کند زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که بسترهای لازم برای تغییرات ایجاد نشود اجرای سند تحول بنیادین ناقص خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان تغییر نظام آموزشی تاکنون دروس نهایی سال دوازدهم که باید در کنکور اثرگذار باشد مشخص نشده است و این نشان دهنده‌ بی‌تدبیری در اجرای تغییرات است؛ اگرچه وزرای آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد زیرساخت‌ها تلاش‌هایی انجام داده است اما تحقق این سند به همکاری مدیران این وزراتخانه نیاز دارد./

پایان پیام       

 

برچسب‌ها