عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید با رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، خانواده‌ها تمایل پیدا می‌کنند با هر ترفندی فرزند خود را به مدرسه رتبه یک درس بفرستند.

رتبه‌بندی مدارس غیردولتی نمی‌تواند کارآمد باشد/ ازدیاد مدارس تنبل‌پرور

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص آغاز آزمایشی رتبه‌بندی مدارس غیردولتی گفت: ساز و کارهای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به طور صحیح و درست تنظیم نشده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مدارس غیردولتی نمی‌توانند خود را با این طرح وفق بدهند و از این طرح جا می‌مانند و حتی این مدارس باید بپذیرند که تنبل پرور باشند.

این نماینده مجلس در دوره دهم ضمن اعلام عدم موافقت با این نوع تقسیم‌بندی‌های آموزش و پرورش ادامه داد: دلیل این امر را نبود ساز و کارهای درست و همچنین عدم توجه به مدارسی که ممکن است از این رتبه بندی جا بمانند، می‌دانم؛ بنابراین باید برای مدارس غیردولتی تدبیری دیگر اندیشید.

وی تصریح کرد: به طور مثال مدارس را به رتبه یک و رتبه دو تقسیم بندی می‌کنند و خانواده‌ای تمایل دارد از هر ترفندی استفاده کند تا فرزندش در مدرسه رتبه یک درس بخواند؛ بنابراین به ناچار تعدادی در رتبه دو می‌مانند و باعث تنبل‌شدن و پایین‌آمدن سطح کیفی مدارس رتبه دو می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید برای مدارس غیر دولتی و بهای شهریه دریافتی آنها، طرحی که قابلیت اجرا بر روی تمام مدارس غیر دولتی داشته باشد را ارائه کند و طرح رتبه بندی که بطور آزمایشی در تهران در حال انجام است، نمی‌تواند طرح موفقی شود./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار