محمد بیرانوندی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آغاز آزمایشی رتبهبندی مدارس غیردولتی گفت: ساز و کارهای رتبهبندی مدارس غیردولتی به طور صحیح و درست تنظیم نشده است.
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این طرح اجرایی شود، بسیاری از مدارس غیردولتی نمیتوانند خود را با این طرح وفق بدهند و از این طرح جا میمانند و حتی این مدارس باید بپذیرند که تنبل پرور باشند.
این نماینده مجلس در دوره دهم ضمن اعلام عدم موافقت با این نوع تقسیمبندیهای آموزش و پرورش ادامه داد: دلیل این امر را نبود ساز و کارهای درست و همچنین عدم توجه به مدارسی که ممکن است از این رتبه بندی جا بمانند، میدانم؛ بنابراین باید برای مدارس غیردولتی تدبیری دیگر اندیشید.
وی تصریح کرد: به طور مثال مدارس را به رتبه یک و رتبه دو تقسیم بندی میکنند و خانوادهای تمایل دارد از هر ترفندی استفاده کند تا فرزندش در مدرسه رتبه یک درس بخواند؛ بنابراین به ناچار تعدادی در رتبه دو میمانند و باعث تنبلشدن و پایینآمدن سطح کیفی مدارس رتبه دو میشود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید برای مدارس غیر دولتی و بهای شهریه دریافتی آنها، طرحی که قابلیت اجرا بر روی تمام مدارس غیر دولتی داشته باشد را ارائه کند و طرح رتبه بندی که بطور آزمایشی در تهران در حال انجام است، نمیتواند طرح موفقی شود./
پایان پیام