سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به لزوم استفاده از فضاهای بلااستفاده در آموزش و پرورش، گفت: بهترین راه برای تامین اعتبارت را می‌توان تغییر کاربری فضاهای بلا استفاده در آموزش و پرورش دانست.

آموزش و پرورش با تغییر کاربری فضاهای بلااستفاده اعتبارات موردنیاز برای نوسازی مدارس را تامین کند

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم استفاده از فضاهای بلااستفاده در آموزش و پرورش، گفت: براساس برنامه ششم توسعه دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش می‌توانند با تغییر کاربری بخشی از فضای مازاد خود، منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش فضاهای بسیاری دارد که می‌تواند با تغییر کاربری یا فروش این مکان‌ها با تصویب دولت درآمدهای مناسبی به دست آورد و از این درآمد برای نوسازی، ساخت و مقاوم‌سازی مدارس استفاده کند درحال حاضر بسیاری از مدارس در کشور وضعیت مناسبی ندارند و به تعمیر، نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند.

برخی از مکان‌ها و فضاهای در اختیار آموزش وپرورش بلااستفاده مانده‌اند

وی بیان کرد: برخی از مکان‌ها و فضاهای در اختیار آموزش وپرورش محل مناسبی برای ساخت مدرسه نیست به همین دلیل بلااستفاده مانده‌اند و بهتر است با تغییر کاربری قابل استفاده شود به طور مثال این وزارتخانه می‌تواند با ساخت مغازه یا ایجاد فروشگاه‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محل‌های بلااستفاده درآمد مناسبی کسب کند و از این طریق منابع موردنیاز برای ساخت سالن‌های ورزشی در مدارس، مقاوم سازی خود مدارس و... را تامین کند.

دولت همه ساله برای مرمت مدارس فرسوده اعتباراتی اختصاص می‌دهد ولی کافی نیست

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به لزوم نوسازی مدارس، اظهار کرد: دولت همه ساله برای مرمت مدارس فرسوده اعتباراتی اختصاص می‌دهد ولی کافی نیست بهترین راه برای تامین اعتبارت را می‌توان تغییر کاربری فضاهای بلا استفاده در آموزش و پرورش دانست؛ مقاوم‌سازی مدارس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مشکلات آموزشی می‌تواند با اقدامات سنجیده تا حدودی برطرف شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است کمبود فضای آموزشی، تحصیل در مدارس مخروبه، میز و نیمکت‌های فرسوده، تحصیل و تدریس در زیر سقف‌های چوبی می‌تواند با اقدامات سنجیده تا حدودی برطرف شود./

پایان پیام

برچسب‌ها