عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس توضیحاتی درباره علت موفقیت دانش‌آموزان سیستانی در کنکور 97 ارائه داد.

موفقیت دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در کنکور 97 چه دلیلی داشت؟/ نقش موسسات آموزشی در کسب رتبه‌های برتر چه بود؟

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با ابراز خوشحالی از موفقیت دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در کنکور 97، گفت: موفقیت و کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانش‌آموزان سیستانی و سراوانی با وجود کمبودها و محرومیت‌های آموزشی در این منطقه افتخاری برای کشور و نظام است.

 

111 نفر از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در کنکور 97 رتبه زیر هزار کسب کنند

 

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران، زابلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 111نفر از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان توانستند در کنکور 97 رتبه زیر هزار کسب کنند،  افزود: نمی‌توان نقش معلمان باسواد، متعهد و توانا را در این موفقیت نادیده گرفت.

وی بیان کرد: بایستی از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان تقدیر شود چراکه اگر تلاش و مجاهدت آنها نبود هیچ یک از این موفقیت‌ها به دست نمی‌آمد این در حالی است که بسیاری از دانش‌آموزان در شهرهای پیشرفته کشور از امکانات آموزشی خوبی برخوردارند اما رغبتی به استفاده از این ظرفیت‌ها ندارند در نتیجه نمی‌توانند به موفقیت‌های چشم‌گیری در آزمون سراسری دست یابند.

152 نفر از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در رشته پزشکی پذیرفته شدند

درازهی ضمن تقدیر از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ سراوان، یادآور شد: در کنکور امسال 152 نفر از دانش‌آموزان شهرستان‌های زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر، سراوان و خاش در رشته‌های پزشکی و ۱۶۵ نفر در رشته فنی و مهندسی پذیرفته شدند همچنین ۲۴۳ نفر از آنها وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

علیرغم اینکه هیچ موسسه آموزشی و کنکوری در سراوان وجود ندارد اما 17 نفر از دانش‌آموزان یکی از مدارس این منطقه در رشته پزشکی پذیرفته شدند این اتفاق نشان می‌دهد موسسات آموزشی نمی‌توانند نقش چندانی در موفقیت دانش‌آموزان داشته باشند

 

استفاده از نیروهای بومی تنها راهکار جبران کمبود معلم در استان سیستان و بلوچستان

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: شرایط سخت زندگی در استان سیستان و بلوچستان نیروهای انسانی را پس از چند ماه خدمت وادار به تقاضای انتقالی می‌کند با توجه به انتقال معلمان از این استان کمبود معلم یکی از دغدغه‌های موجود است بنابراین با تلاش بسیار مقرر شد از نیروهای بومی برای جبران این کمبود استفاده شود نتیجه این تلاش‌ها را می‌توان در موفقیت دانش‌آموزان کنکوری دید.

موسسات آموزشی نقش چندانی در موفقیت داوطلبان ورود به دانشگاه ندارند

وی ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان توانا، خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه موسسه آموزشی و کنکوری در سراوان وجود ندارد اما 17 نفر از دانش‌آموزان یکی از مدارس این منطقه در رشته پزشکی پذیرفته شدند این اتفاق نشان می‌دهد موسسات آموزشی نمی‌توانند نقش چندانی در موفقیت دانش‌آموزان داشته باشند و موفقیت این بچه‌ها در گرو توجه به کتاب‌های درسی و استفاده از معلمان توانمند در مدارس است.

از سال 92 رتبه استان سیستان و بلوچستان در کنکور سراسری 6 رتبه ارتقا داشته است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیرین و گروه‌های جهادی نقش موثر و چشم‌گیری در تهیه امکانات آموزشی و ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان دارند، عنوان کرد: این موفقیت تصادفی نبوده و با برنامه‌ریزی دقیق محقق شده است؛ استان سیستان و بلوچستان که در کنکور سراسری سال ۹۲ رتبه آخر را در کشور داشت، با ۶ رتبه بهبود، به رتبه ۲۶ ارتقا یافته است./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار