عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در آموزش و پرورش علاوه بر اینکه در تعداد معلم متخصص در حوزه تربیتی و پرورشی کمبود وجود دارد، فقدان برنامه تربیتی و پرورشی نیز مشاهده می شود.

فقدان برنامه تربیتی و کمبود معلم پرورشی در آموزش و پرورش مشهود است

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم توجه به حوزه امور تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش گفت:متاسفانه این حوزه در آموزش و پرورش بسیار کم سرمایه گذاری می شود و در سال های اخیر مورد بی توجهی مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.

مشکلات ایجاد شده در مدارس ماحصل بی توجهی به حوزه تربیتی

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به این نکته توجه شود که بسیاری از مشکلات فرهنگی در کشور ثمره عدم توجه به حوزه تربیتی و پرورشی در مدارس است؛ زیرا بسیاری از نوجوانانی که در مدارس در سن رشد فکری و عقلی قرار دارند، حوزه تربیتی و پرورشی بسیار کم در ساعات آموزشی آنها قرار می گیرد و بسیاری از مشکلات موجود در مدارس علی الخصوص در دوران دبیرستان ماحصل همین بی توجهی است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش علاوه بر اینکه در تعداد معلم متخصص در حوزه تربیتی و  پرورشی کمبود وجود دارد، فقدان برنامه تربیتی و پرورشی نیز مشاهده می شود و استمرار چنین وضعیتی خسارات جبران ناپذیری در فرهنگ کشور ایجاد خواهد کرد که نیازمند عزم جدی مسئولان آموزشی و فرهنگی کشور  برای حل این مشکل است.

لزوم ورود جدی کمیسیون آموزش مجلس به حوزه تربیتی در آموزش و پرورش

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات بعنوان کمیسیون تخصصی در این امر باید از تمام اختیارات قانونی خود در مجلس با کمک گرفتن از کارشناسان این حوزه، اگر موانع قانونی وجود دارد را مرتفع کند و آموزش و پرورش را موظف استخدام و تربیت نیروهای متخصص حوزه تربیتی و پرورشی کند.

لزوم آسیب شناسی در مورد بی توجهی به حوزه تربیتی در مدارس

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: آسیب شناسی مهم ترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش درخصوص مشکلات موجود در حوزه تربیتی و پرورشی است؛ بنابراین باید با ایجاد کارگروه هایی مشکلات این حوزه مرتفع شود تا بتوان در کنار آموزش، حوزه تربیتی و پرورشی نیز به یک حد استاندارد در کشور برسد./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار