محمد بیرانوندی در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اجرای بدون برنامه نظام 3-3-6، گفت: در اجرای این نظام به هیچ یک از زیرساختها مورد نیاز توجه نشد؛ نخستین دانشآموزانی که وارد پایه ششم شدند به دلیل نبود امکانات آنگونه که باید آموزش ندیدند، بسیاری از آنها از کلاس، معلم آموزش دیده و... محروم بودند.
آموزش و پرورش بدون توجه به زیرساختها برنامههای خود را اجرایی میکند
نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش بدون توجه به زیرساختها برنامههای خود را اجرایی میکند به همین دلیل بسیاری از طرحها در نظام آموزشی کشور ابتر باقی مانده و نتیجه دلخواه از آن حاصل نمی شود.
![]() |
وی بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید طرحهای خود را متناسب با ظرفیت نظام آموزشی کشور ارائه دهند در حال حاضر که تراکم دانش آموزی در کلاسهای مدارس دولتی بسیار است چگونه میتوان آموزشهای لازم را در اختیار دانش آموزان قرار داد به گونهای که آنها نیاز به تمرین و تکلیف در منزل نداشته باشند.
با گرته برداری از نظام آموزشی کشورهای غربی نتایج مطلوب حاصل نمیشود
بیرانوندی با بیان اینکه نمیتوان با گرته برداری از نظام آموزشی سایر کشور به نتیجه مطلوب رسید، اظهار کرد: در سایر کشورها برای هر یک از طرحها کارهای کارشناسی انجام شده و با توجه به ظرفیت و شرایط موجود تصمیمات اتخاذ می شود اگرچه توجه به راهکارها و روش این کشورها می تواند در برخی موارد راهگشا باشد اما بایستی شرایط کشور نیز در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: در وهله نخست باید به شرایط نظام آموزشی کشور توجه کرد درحال حاضر معلمان به دلیل تراکم دانشآموزی در کلاسها در برخی مواقع قادر به آموزش کتب درسی نیز نیستند در این حالت چگونه میتوان تمامی نیازهای آموزشی دانش آموزان را در کلاس رفع کرد که دانش آموز به تکلیف در منزل نیازی نداشته باشد.
طرحهای آموزش و پرورش با توجه به امکانات و تسهیلات مدارس در نظر گرفته شود
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات مجلس تصریح کرد: تمامی مدارس دولتی امکانات و تسهیلات یکسان ندارند و متفاوت هستند بنابراین باید با توجه به این شرایط طرحهایی مانند ممنوعیت تکلیف در منزل مورد بررسی قرار گیرد./
پایان پیام