سیدحمایت میرزاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره هوشمندسازی مدارس گفت: تا زمانی که از موضوع هوشمندسازی تعریف عملیاتی یکسان نداشته باشیم، هم میتوان گزارش داد که مدارس هوشمند شده و هم میتوان گزارش داد که هوشمندسازی مدارس جدی گرفته نشده است.
نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان آموزش و پرورش، مدیران مدرسه، مجلس، دولت، رسانهها و حتی تولید کنندگان همه باید اول به یک تعریف واحد برسند که هوشمندسازی چیست و اگر چه اتفاقی بیفتد خواهیم گفت مدرسه هوشمند است ولی هنوز تعریف عملیاتی یکسان در کشور وجود ندارد.
تولیدکنندگان الکترونیکی برای افزایش فروش خود مطالب نادرست القا میکنند
وی ادامه داد: گاه دیده شده که مدرسه در ارائه گزارش عملیات، مثلا اگر تخته سیاه یا تخته سبز داشته و الان یک وایت برد آوردهاند، میگوید مدرسه هوشمند شده یا اگر یک کامپیوتر یا پروژکتور بگذارند، میگوید قدمها را برای هوشمندسازی برداشتهایم.
این نماینده مجلس همچنین توضیح داد: از سوی دیگر تولیدکننده الکترونیکی که تمایل دارد بیشتر بفروشد، کشورهایی را پیدا میکند که تمام کلاسهای درس آن برای دانشآموزان کامپیوتر و پروژکتور دارند و القا میکند ما کشور عقبمانده هستیم.
وی گفت: منافع او ایجاب میکند اینگونه آمار دهد تا برای آنکه ما خیلی پیشرفته باشیم، حتی طویلههای خود را هم به این سیستمها مجهز کنیم!
جیب چه کسی از هوشمندسازی مدارس پُر میشود؟
میرزاده درباره اهمیت و اولویت هوشمندسازی مدارس بیان کرد: اولویت اول ما هوشمندسازی مدارس نیست زیرا برای این کار محتوای آموزشی باید اصلاح شود و اگر دیدیم درسی بدون هوشمندسازی قابل تدریس نیست، آن زمان قابل قضاوت است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: وقتی محتوای آموزشی ما فارغ از تخته سیاه یا وایت برد یا کامپیوتر و پروژکشن قابل انجام باشد، چه معنا دارد هزینه هوشمندسازی انجام شود؛ نکند جیب کس دیگری در این میان پُر میشود لذا من فعلا نمیپذیرم که مشکل آموزش و پرورش ایران هوشمندسازی است./
پایان پیام