احمد بیگدلی با بیان اینکه از میان زیرمجموعه‌های وزارت تعاون بیشترین مجموعه‌ای که در ایام جنگ هم درگیر بود و هم می‌توانست نقش بسیار موثری را ایفا کند، سازمان تأمین اجتماعی کشور است؛ گفت: سازمان تأمین اجتماعی در این اوضاع، به رغم بی‌پولی و منابع کمی که در اختیار دارد، در پرداخت بیمه، مستمری و حقوق بازنشستگان بسیار خوب و موفق‌تر از سایر دستگاه‌ها عمل کرد و اجازه نداد نارضایتی‌ها ایجاد یا زیاد شود.

عملکرد خوب سازمان تأمین اجتماعی از ایجاد و گسترش نارضایتی‌ها و معضلات بعدی در ایام جنگ جلوگیری کرد

احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به اهمیت و تأثیر عملکرد برخی دستگاه‌های خدماتی و رفاهی در شرایط جنگی به رغم عدم حضور آن‌ها در خط مقدم جنگ، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله دستگاه‌هایی است که در جنگ تحمیلی 10 روزه شاید به صورت مستقیم در درگیری با دشمن قرار نداشت اما عملکرد آن بر نحوه اداره جنگ بسیار موثر بود.از میان زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که جزو اهداف نظارتی کمیسیون اجتماعی مجلس است؛ بیشترین مجموعه‌ای که در ایام جنگ هم درگیر بود و هم می‌توانست نقش بسیار موثری را ایفا کند، سازمان تأمین اجتماعی کشور است که عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح چگونگی تأثیر عملکرد سازمان تأمین اجتماعی بر جنگ، اضافه کرد: اگر خاطرتان باشد قبل از هجوم رژیم غاصب صهیونیستی به خاک کشورمان و آغاز جنگ تحمیلی 12 روزه، در کشور مسئله کامیون‌داران و بحث بیمه رانندگان آن‌ها و یک‌سری معضلات و مشکلات در جریان بود که اگر به آن اهمیت داده نمی‌شد و خدای ناکرده به اعتصابات این گروه منجر می‌شد، مطمئناً به مسائل و مشکلات بیشتری دامن زده می‌شد و شاید جنگ با شرایط متفاوت‌تری پیش می‌رفت.

بیگدلی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان اجتماعی در جنگ تحمیلی 12 روزه و روزهای پسا جنگ، تصریح کرد: اقدامات این سازمان در بحث بهزیستی و دیگر مراکز خدماتی که به جای خود؛ سازمان تأمین اجتماعی در این اوضاع، به رغم بی‌پولی و منابع کمی که در اختیار دارد، در پرداخت بیمه، مستمری و حقوق بازنشستگان بسیار خوب و موفق‌تر از سایر دستگاه‌ها عمل کرد و اجازه نداد نارضایتی‌ها ایجاد یا زیاد شود.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: دلیل همه نارضایتی‌هایی که ایجاد می‌شود، عدم تأمین منابع مالی است؛ اما سازمان تأمین اجتماعی به رغم منابع کم و گستردگی جامعه هدف، به هر ترتیبی که بود، توانست 12 روز جنگ و پس از آن را به خوبی اداره کند و مسائل و معضلات و نارضایتی‌هایی که وجود داشت را رفع و رجوع کند تا منجر به معضلات بعدی نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه این روند می‌تواند ادامه‌دار باشد، افزود: ما نباید منتظر بمانیم که یک وضعیت خاص مانند جنگ ایجاد شود که به وظایف‌مان بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم و همیشه باید همین باشد. البته عرض بنده تنها به این معنا نیست که باید به وظایفشان عمل کنند، بلکه به این معنا است که به موقع عمل کنند؛ زیرا این «به موقع عمل نکردن» است که همیشه موجب نارضایتی می‌شود؛ وگرنه مردم و جامعه هدف چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند.

بیگدلی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای ادامه روند عملکرد خوب سازمان تأمین اجتماعی در ایام جنگ، گفت: این‌ها یک تجربه خوب برای همه ما است که از این به بعد بیشتر حواسمان به مردمی باشد که در سخت‌ترین شرایط پای کشور خود ایستاده‌اند و بتوانیم مطالبات و خواسته‌های قانونی و چارچوب‌دار مردم را در اولویت قرار دهیم که خدای ناکرده موجب نارضایتی نشود؛ زیرا به هما ما ثابت شده اگر مردم را داشته باشیم، هیچ نیرو و قدرتی نمی‌تواند به ما آسیب برساند؛ اما اگر مردم را از دست بدهیم، خودش بزرگ‌ترین آسیب است./

پایان پیام  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار