سخنگوی کمیسیون آموزش در مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت:در مجموع، تعدادی از نمایندگان با توجه به توضیحات ارائه‌شده از سوی وزیر، سؤالات خود را مختومه دانستند و برخی دیگر فرصت تکمیلی دو هفته تا یک ماه برای ادامه جلسات و ارائه توضیحات بیشتر از سوی وزیر و معاونان درخواست کردند.

کاظمی به ابهامات اجرای برنامه هفتم در بخش آموزش پاسخ داد

احسان عظیمی‌راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۱۷ آذرماه) کمیسیون متبوعش گفت: در این نشست، کاظمی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ‌گویی به سؤالات نمایندگان در کمیسیون حاضر شد و طیف گسترده‌ای از دغدغه‌های آموزشی توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات سؤالات نمایندگان تصریح کرد: سؤالات مطروحه در قالب عدم اجرای احکام فصل نوزدهم قانون برنامه هفتم و نحوه پیشبرد سند تحول بنیادین آغاز شد و تا مباحث متعدد حوزه‌های دانشگاه فرهنگیان، نوسازی مدارس، ساخت مدارس به‌ویژه مدارس کانکسی، وضعیت حقوق معلمان رسمی، بحث فوق‌العاده ویژه و تعیین‌تکلیف معلمان غیررسمی شامل حق‌التدریسی‌ها، نهضتی‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و طرح امین ادامه یافت.

عظیمی‌راد با اشاره به اینکه موضوع آزمون‌های کیفیت‌بخشی آموزگاری و دبیری یکی از محورهای اصلی سؤالات نمایندگان بود، یادآور شد: بازنشستگان و نحوه پرداخت پاداش‌ها و همچنین اجرای قانون رتبه‌بندی و اعتراضات موجود نیز از موارد مهم مطرح‌شده بود؛ علاوه بر این، برخی نمایندگان نقدهایی نسبت به عملکرد مدیران کل استانی و روند انتصابات در سطوح مختلف وزارتخانه بیان کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع، تعدادی از نمایندگان با توجه به توضیحات ارائه‌شده از سوی وزیر، سؤالات خود را مختومه دانستند و برخی دیگر فرصت تکمیلی دو هفته تا یک ماه برای ادامه جلسات و ارائه توضیحات بیشتر از سوی وزیر و معاونان درخواست کردند؛ به همین دلیل، هنوز درباره ارجاع برخی سؤالات به صحن علنی تصمیم نهایی گرفته نشده است.

بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت آموزش و پرورش

عظیمی‌راد با بیان اینکه بخش پایانی نشست امروز به بررسی طرح تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری آزمون‌های کیفیت‌بخشی آموزگاری و دبیری در سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اختصاص داشت، خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته، با تعامل میان کمیسیون، وزارتخانه و طراحان، گزارش جمع‌بندی نهایی درباره ارزیابی مجدد آزمون‌ها ارائه می شود. در صورت قانع‌کننده نبودن توضیحات، موضوع برای رأی‌گیری و ارجاع به صحن دنبال خواهد شد./

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha