عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: متاسفانه انعکاس وضعیت صنعت در کشور و رکود در تولید در بوجود آمدن افت تحصیلی در دانشجویان فنی و مهندسی دخیل بوده است.

افت تحصیلی دانشجویان فنی و مهندسی ماحصل رکود در تولید و صنعت

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درخصوص با اشاره به افت تحصیلی دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه های کشورگفت: متاسفانه انعکاس وضعیت صنعت در کشور در بوجود آمدن این شرایط بسیار تاثیر گذار بوده است و اغلب دانشجویان رشته های فنی و مهندسی به دلیل عدم ارتباط دانشگاه ها با صنعت دچار افت تحصیلی شده اند. 

وضعیت امروز تولید و صنعت باعث ناامیدی دانشجویان فنی و مهندسی شده است

نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسقانه صنعت و تولید در کشور وضعیت نابسامانی دارد و این وضعیت بدلیل مشکلات اقتصادی بیش از گذشته حال خوشی ندارد که باعث ایجاد رکود شده است که ادامه پیدا کردن این وضعیت برای آینده کشور نامناسب و باعث سرخورگی دانشجویانی خواهد که بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کارهای تولیدی و صنعتی شده و فضا را مناسب برای کار و اشتغال نمی بینند.

سیستم آموزشی در افت تحصیلی دانشجویان فنی مقصر نیست

وی افزود: نباید سیستم آموزشی را مقصر این وضعیت دانست زیرا آموزش های تئوری و عملی برای دانشجویان فنی و مهندسی به میزان مناسب تخصیص داده شده ولی وضعیت بازار کار و رکود در تولید و امور صنعتی سبب شده که افت تحصیلی در دانشجویان رشته های فنی و مهندسی بیشتر از سایر رشته ها بروز کند و نمود آن برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیشتر از  دانشجویان دوره کارشناسی است که باید برای فکری برای بهبودی شرایط اتخاذ کرد.

دولت شرایط را برای استفاده از ظرفیت های مهارتی دانشجویان فنی مهیا کند

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: دولت باید تلاش کند که شرایط را برای بکارگیری از این دانشجویان که هزینه های زیادی برای تربیت آنها شده، فراهم کند؛ درحالیکه شرایط امروز نامساعد است, بطور مثال در خصوص رشته عمران، وضعیت ساخت و ساز در کشور با رکود همراه بوده و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته عمران بدلیل نبود کار، از وضعیت نامساعد مو جود گله مند هستند و تنها تعداد معدودی از آنها مشغول بکار هستند که باید بطور جد تصمیمی عملی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان رشته های فنی و مهندسی باید علت اصلی درمان شود زیرا مشکل آنها مسائل آموزشی و مهارتی نیست، بلکه رکود در بازار اشتغال و نبود ارتباط دانشگاه با صنعت بوجود آمدن این وضعیت دخیل است که بطور قطع با رونق تولید بسیاری از مشکلات حل شده و بحث افت تحصیلی این دانشجویان حل خواهد شد./

پایان پیام

برچسب‌ها

آخرین اخبار