شادمهر کاظم زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه توسعه شبکه ریلی بر کسی پوشیده نیست، گفت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های ریلی خلاف قانون بوده و روند توسعه این خطوط را در کشور کند می کند.
نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برنامه های بالادستی و برنامه ششم توسعه بر ضرورت رفع موانع توسعه شبکه ریلی تاکید شده است، افزود: ماهیت و هدف از اخذ مالیات بر ارزش افزوده هزینه کرد آن در مسیرهای منتهی به توسعه کشور است که توسعه ریلی نیز یکی از این راه ها به شمار می رود.
دولت دستورالعمل ها در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های ریلی را منتفی کند
وی با تاکید بر اینکه دولت باید دستورالعمل ها در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های ریلی را منتفی کند، تصریح کرد: اخذ این نوع مالیات روند توسعه ای این شرکت ها را با وقفه مواجه خواهد کرد.
کاظم زاده با بیان اینکه مجلس در زمان بررسی بودجه مصوبات خوبی برای توسعه شبکه ریلی در کشور داشته است، ادامه داد: اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی برای توسعه این ناوگان از جمله مصوباتی بوده که در مسیر بهبود شرایط ناوگان ریلی کشور صورت گرفته است.
اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی برای توسعه شبکه ریلی محقق نشده است
وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی برای توسعه شبکه ریلی، گفت: متاسفانه این مصوبه مهم هنوز اجرایی نشده اما مجلس پیگیر آن برای تسریع در اجرا خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دیگر مساعدت مجلس برای توسعه شبکه ریلی تامین سهم 15 درصدی دولت در استفاده از فاینانس خارجی است، افزود: دولت باید با جذب سرمایه گذار خارجی تسریع در تکمیل پروژه های ریلی و همچنین اتصال آن به همه نقاط کشور را پیگیری کند.
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه اکنون رقابت منطقه ای به گونه ای پیش می رود که ایران مزیت های حمل و نقلی را از دست می دهد از این رو دولت باید بتواند با اتصال شبکه ریلی به بنادر بیشترین ارزآوری را حاصل کند./
پایان پیام